Leefstijlcoaching & burn-out preventie

Met kleine stapjes op weg naar een Lekker & gezond leven

Vergeet de Quick-fix

Intake & health check

Om  meer inzicht te krijgen in hoe je gezondheid ervoor staat, starten we met een uitgebreide intake en health check. We brengen je gezondheid, leefstijl en je coachvraag  in kaart.

Voedingsanalyse

We krijgen inzicht in je voedingspatroon, analyseren je gewoonten en komen erachter wat en hoe je dingen anders kunt aanpakken. De basis wordt Lekker en gezond en levert direct meer energie op.

h

Leefstijlplan

We gaan samen onderzoeken en in kaart brengen aan welke elementen jij kunt werken. De doelen en acties worden SMART en uitdagend beschreven in jouw persoonlijke leefstijlplan.

Wandelcoaching

Wandelen is een gezonde aanpak van overgewicht, stress en burn-out. Stap voor stap raak je fysiek, mentaal en emotioneel weer in balans. Wandelen kan onderdeel worden van jouw leefstijlplan. 

Hoe werkt het?

Waar beginnen we?

We starten met een uitgebreide intake en een health check. Aan de hand daarvan gaan we samen kijken naar je coachvraag. We werken met kleine stapjes, zodat je resultaat boekt en succes ervaart. De juiste wetenschappelijke informatie en methode bieden hiervoor een handvat. Daarnaast hebben we ook aandacht voor terugval en verleiding, want dit ligt op de loer en is menselijk. Op deze manier ga je voorbereid en gemotiveerd aan de slag om je doelen te behalen!

Wat kun je verwachten

Intake & health check

Analyse van gewicht, BMI, BRAVO-gedragingen (Beweging, Roken, Alcohol, Voeding, Ontspanning/slaap), coachvraag en fase van gedragsverandering.

Voedingsanalyse

Met een eetdagboek en een uitgebreide voedingsanalyse krijg je inzicht in je huidige voedingspatroon. We bekijken samen wat je op een Lekkere en gezonde manier kunt veranderen.

Leefstijlplan

Om inzicht te krijgen in je doelen, acties en resultaat stellen we een leefstijlplan op. Dit kun je tijdens en na de coaching gebruiken om mee te werken. Bewustwording, intrinsieke motivatie, concrete doelen en SMART acties bieden een goede basis voor dit plan.

Terugval en verleiding

Veranderen valt niet mee, leefstijlcoaching is geen Quick-fix. Als je het voor elkaar krijgt om je gewoontes te veranderen krijg je er wel heel veel voor terug. Het moeilijkste is om niet in je oude patronen terug te vallen. Samen werken we aan manieren om terugval en verleiding het hoofd te bieden. Een wereld zonder verleidingen bestaat niet. Goed omgaan met terugval en verleiding bestaat wel.

Wandelcoaching

Wandelen is een gezonde aanpak van overgewicht, stress en burn-out. Je voelt je stap voor stap beter. Mentaal, fysiek en emotioneel kom je weer in balans. Je verbrand calorieën, reduceert je stress-level en krijgt je gedachten weer onder controle. Het Philips de Jongh Park ligt naast de praktijk en is uitermate geschikt voor een lekkere wandeling. 

Hoe weet ik of leefstijlcoaching voor mij werkt?

Het is belangrijk dat jij ervan overtuigd bent dat er iets moet veranderen. We kunnen er samen achterkomen wat dat is. Als je in staat en gemotiveerd bent om dit te onderzoeken en eraan te werken, dan komt het zeker goed! 

Je wilt graag werken aan je gewicht en je gezondheid

Je hebt al veel geprobeerd, maar het is je nog niet gelukt om de kilo’s eraf te houden. Leefstijlcoaching is geen Quick-fix. We werken aan veel meer dan je gewicht, het gaat om je algehele gezondheid en vitaliteit. Vaak is een verhoogd gewicht een uitkomst van hoe je je voelt en hoe je je gedraagt. We volgen geen dieet, gaan niet extreem sporten, maar we gaan maat houden, gewoontes doorbreken en dealen met terugval. Als resultaat zit je blijvend Lekker in je vel.  

Je ervaart af en toe burn-out achtige klachten, maar je zit niet in een burn-out

Je ervaart af en toe matige burn-out-achtige klachten zoals: vermoeidheid, niet goed kunnen slapen, prikkelbaar, niet tegen drukte kunnen, piekeren, gejaagd voelen, slechte concentratie, vergeetachtigheid. 

In dit geval kan Leefstijlcoaching zeker iets voor jou betekenen! We werken samen aan voor jou belangrijke thema’s zoals; voeding, beweging, stress, slaap, ontspanning, work-life balance, roken, alcohol. Je zult zien dat je je de touwtjes weer in handen krijgt. 

Als je volledig in een burn-out zit, kun je niet meer functioneren, je hebt even weinig grip op je leven. In dat geval zul je eerst tot rust moeten voordat je aan Leefstijlcoaching begint. Je bent bijvoorbeeld per direct naar huis gestuurd van je werk, of je kunt je bed niet meer uitkomen. Activiteiten zoals boodschappen doen of mensen op visite ontvangen kunnen al te veel zijn. Een bezoek aan de huisarts/bedrijfsarts is een eerste stap, begeleiding door een praktijkondersteuner kan een vervolgstap zijn. Wanneer je een beetje tot rust bent gekomen, ben je van harte welkom! 

 

Je hebt het gevoel dat je vastloopt in je werk of leven

Je hebt sterk het gevoel dat je iets anders wilt of moet doen, maar je weet niet wat of waar te beginnen. We kijken samen naar diverse dimensies van positieve gezondheid. Zo zien we waar je aan kunt werken en welke aanpak het beste bij jou past om zo weer in balans te komen. 

Je bent gemotiveerd om aan jezelf te werken

Motivatie om aan jezelf te werken is een eerste stap. Door alleen al op deze website te kijken ben je bezig met jezelf te verdiepen. Je zoekt naar mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen en je beter te voelen. Je bent goed bezig! 

Heb je nog vragen?

5 + 5 =